Folk som sviker.....

Anledningen till att jag knappt skriver något är....

Vänner som sviker....
vänner som lovar en sak men sen säger en annan.....
Folk som tror att man inte gillar en bara för att man inte pratar...
Dom tror att det är dom som har gjort något fel...
Och det kan det så klart vara och det är det...
Men det är inte bara deras fel det är också mitt,
det är jag som inte säger ifrån när jag tycker något är jobbigt..
Men när jag väl vågar säga ifrån så bryr dom sig inte...
Ibland så förstår jag mig inte på mina vänner....
Dom kan vara så jävla jobbiga ibland och ibland så är dom bäst.....
Idag har varit en sån dag då allt är sämst...
förutom att jag har några bra vänner som ställer upp för en och är snäll...
Men även dom kan göra misstag,
så därför så är jag inte så säker på vilka av mina vänner jag kan lita på....
Som det känns nu så är det inte riktigt någon som känner den riktiga mig...
det är ingen som vet hur jag vill vara eller hur jag vill klä mig....
Alla tror att dom känner mig och hur jag känner mig inombords...
Men sanningen är den att jag själv inte vet vem jag är just nu...
Allt runt omkring mig känns som nytt...
Det känns som om jag återföds till en ny människa...
Alla mina vänner säger åt mig en sak och den gör jag...
Men tänk  om det inte är det jag vill..
Tänk om jag vill göra den sak jag vill,
men inte kan bara för att mina vänner säger en sak och den gör jag...
Tänk om jag vill göra allt som är mig...
Tänk om dom skulle säga åt mig att sluta,
skulle jag göra det då?
Jag som är sämst på att säga nej.
Det kan du fråga vem som helst om..
Alla vet vad jag har gjort och med vem jag har gjort det...
Alla vet att jag är en player...
Men sanningen är den att jag inte är det...
Jag försöker bara att komma över han...
Jag försöker bara visa för hans vänner att han inte kan litas på...
Att han inte är den dära braa människan som han verkar...
Att allt bara är en fasad för vem han verkligen är..
Han är en känslig person innerst inne men han vågar bara inte visa det..
Han försöker men han klarar det inte....
Därför spelar han hård och tuff.
Men vilken kille gör inte det...
Jag trodde han var annorlunda men såklart så var han inte det..
Och nu kommer jag få höra av alla vad jag och han har gjort...
Men sånt för man ta om man inte kan säga nej som jag inte kan...
Jag har iallefall lärt mig en sak lita inte på folk du inte känner..
Och VÅGA SÄGA NEJ!!!!
Det är nog mitt motto våga säga nej....
Det var allt för den här gången...
Var skönt att skriva av sig även fast ingen läser det här typ...




Bye Bye /Urrel

Comments
Postat av: Jonna

**********LÄS NÄR DU ÄR ENSAM!***********







Varför berättade du allt från början om "han". Du borde kanske tänkt efter innan allt slank ur dig, även om alla tjatar om... ja vad det nu var.. Klart att du får höra en massa kommentarer hela tiden när alla vet vad du har gjort och vad han har gjort. Alla vill nog inte veta allt i detalj, men om de ändå får veta.. tror du inte att de håller på som de gör då? Så sant som du skrev ovan.. lär dig att säga nej. Kämpa för det, jag vet att du kan säga nej. Jag brukar faktiskt bli rädd när du säger nej, för jag känner att du verkligen menar det. Men det är ju så svårt att låta bli att kittla dig lite till, skoja lite extra, göra en till "tackling", och alla andra dryga saker jag håller på med. Du kanske känner att jag inte bryr mig när du berättar alla roliga saker som du har gjort, jag vet bara inte hur jag ska svara, eller hur du vill att jag ska reagera, det var liksom lättare förr, jag vet inte varför, det var bara så..



Känner inte du att vi glider isär varandra? Vi träffas nästan aldrig längre, vi pratar nästan aldrig i skolan, vi har vad jag tycker, JÄTTEsvårt att skratta tillsammans, vi småbråkar jämt, är arga på varandra och det finns nog fleka saker jag kan rabbla upp just nu.

Vi brukar ju säga att vi är "typ" bästa vänner.. Men för mig så känns det inte som så. För förr när vi mer var fasta på punkten att vi va bästisar så kände jag att du kunde prata om allt med mig, men nu går du till andra och pratar, och jag vet inte hur jag ska göra. Vill du inte prata med mig, eller är det så att det är svårt att prata med mig, att jag inte förstår? Vad är det? Jag vill bara veta. Jag känner mig osäker med dig nu, jag kan inte säga saker till dig längre. Jag har massor av saker som jag inte berättat för nån, massor av hemlisar som har hänt nu på senaste tiden, som jag bara skulle vilja dela med dig, men jag vågar inte säga sånt längre, för de känns som om du berättar det vidare till andra. Du kanske inte gör de, men det är bara en känsla jag har fått..



Just nu sitter jag och grinar när jag skriver detta. Vad har hänt med oss? varför bråkar vi och e sura på varandra jämt? De skulle vara skönt att bara få prata ut med dig nån kväll när vi känner för det. För det kändes som om inlägget som du skrev handlade till stor del om mig. gjorde det de?





/Från en trött Jonna som bara vill sitta och spela kort eller spel, prata skitsnack, skratta med sin granne just nu. <3

2009-02-02 @ 21:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0